Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingová komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezoně 2010/2011
Novosadová, Barbora ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je analýzou marketingové komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezóně 2010/2011. V její první části se snažím poukázat na význam divadla ve společnosti a nastínit jednotlivé sekundární role, které může plnit. Práce postihuje i hlavní specifika marketingové komunikace v prostředí kultury, respektive divadla. Bakalářská práce obsahuje podrobnou analýzu jednotlivých nástrojů komunikace i způsobů jejich využívání v Divadle Na zábradlí. Komunikace je rozdělena do několika skupin dle adresátů sdělení. Pro zasazení marketingových aktivit Divadla Na zábradlí do širšího kontextu a pro jejich relevantní zhodnocení je v práci provedena komparace vybraných aspektů marketingové komunikace pěti pražských divadel, které vykazují určité podobnosti ve svém repertoáru. Z divadel stejného statutu jako Divadlo Na zábradlí (příspěvkové organizace hlavního města Prahy) bylo ke komparaci zvoleno Švandovo divadlo, Divadlo v Dlouhé a Studio Ypsilon; z divadel transformovaných poté Dejvické divadlo a Divadlo Komedie. V závěru práce se nachází zhodnocení marketingové komunikace a navržení několika kroků, které mohou pomoci odstranit zjištěné nedostatky v oblasti komunikace.
Taneční profese - její podoba a socioekonomický status na příkladu baletu ND v Praze do roku 1945
Bulínová, Karolína ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Ve své disertační práci jsem se pokusila přiblížit společenské a ekonomické postavení členů baletního souboru Národního divadla v Praze od jeho vzniku do roku 1945. Zásadním aspektem v tomto časovém úseku bylo úsilí baletu o získání uznání jako plnohodnotného divadelního žánru, osamostatnění od opery, jíž bylo součástí až do roku 1958. Podřadné postavení baletu v rámci divadelní hierarchie se odráželo ve finančním ohodnocení tanečníků; ti měli vždy nižší platy než členové souboru operního a činoherního. Vývoj a proměny sociální a ekonomické situace baletních umělců v pozici zaměstnanců kamenného divadla jsem se snažila zachytit na základě několika konkrétních životních příběhů, v závislosti na dobových okolnostech. Finanční podmínky dokládám dochovanými smlouvami, celkovou životní situaci pak dalšími osobními dokumenty, zejména korespondencí. Četné žádosti o zvýšení gáže či poskytnutí zálohy, prosebné až ponížené dopisy svědčí o tom, že ekonomické podmínky představitelů taneční profese byly často na hranici existenčního minima.
Michal Dočekal - umělecký šéf Činohry Národního divadla
Smrčková, Anna ; HRDINOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá působením Michala Dočekala na pozici uměleckého šéfa Činohry Národního divadla v Praze. První kapitola se věnuje Dočekalovým uměleckým začátkům a jeho významným pracovním zkušenostem. Druhá kapitola mapuje situaci v Národním divadle po roce 1989 a zabývá se otázkou, co funkce uměleckého šéfa ND znamená a jaké předpoklady by měl člověk, který ji vykonává, plnit. Na základě detailní analýzy a výzkumu se dále pokouším postihnout nejdůležitější okamžiky Dočekalova šéfovského období. V jednotlivých kapitolách reflektuji jeho koncepci, režijní a herecké osobnosti, vedlejší aktivity souboru i kauzy, s nimiž se musel Dočekal jako šéf vypořádat.
Marketingová komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezoně 2010/2011
Novosadová, Barbora ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanský, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je analýzou marketingové komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezóně 2010/2011. V její první části se snažím poukázat na význam divadla ve společnosti a nastínit jednotlivé sekundární role, které může plnit. Práce postihuje i hlavní specifika marketingové komunikace v prostředí kultury, respektive divadla. Bakalářská práce obsahuje podrobnou analýzu jednotlivých nástrojů komunikace i způsobů jejich využívání v Divadle Na zábradlí. Komunikace je rozdělena do několika skupin dle adresátů sdělení. Pro zasazení marketingových aktivit Divadla Na zábradlí do širšího kontextu a pro jejich relevantní zhodnocení je v práci provedena komparace vybraných aspektů marketingové komunikace pěti pražských divadel, které vykazují určité podobnosti ve svém repertoáru. Z divadel stejného statutu jako Divadlo Na zábradlí (příspěvkové organizace hlavního města Prahy) bylo ke komparaci zvoleno Švandovo divadlo, Divadlo v Dlouhé a Studio Ypsilon; z divadel transformovaných poté Dejvické divadlo a Divadlo Komedie. V závěru práce se nachází zhodnocení marketingové komunikace a navržení několika kroků, které mohou pomoci odstranit zjištěné nedostatky v oblasti komunikace.
Propagace umění formou putovních výtvarných galerií
Klubusová, Blanka
Bakalářská práce se zabývá propojením komerční a umělecké sféry prostřednictvím putovních výtvarných galerií. Výstupem práce je projekt putovní výtvarné galerie, prostřednictvím které je umění propagováno.
Strategický management v malých uměleckých organizacích
Žák, Matěj ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představit teoretické minimum z oblasti strategického managementu aplikovatelného v chodu malých uměleckých organizací. Zázemí autorů použité literatury a dalších informačních zdrojů je (až na výjimky) ne-umělecké. Stěžejní část je věnována přínosu M. Portera (teorie konkurenčních výhody), W. Chan Kima a Reneé Mauborgne (Blue Ocean Strategy) a okrajově také M. Kaiserovi (strategické plánování v umění). Popsané teoretické koncepce jsou přiblíženy na řadě reálných příkladů kulturních organizací. Zvláštní důraz je kladen na globální význam internetu a informačních technologií. Ze stejného důvodu jsou do skupiny malých uměleckých organizací zařazeny také startupy.
Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy
Králová, Tereza ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Stěžejními body mé práce jsou části zabývající se ekonomickým provozem Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy a spoluprácí těchto dvou institucí. Abych se mohla věnovat tématu Srovnání ekonomického provozu Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy, musela jsem nejprve uvést historické zázemí všech zúčastněných škol. Poslední kapitola týkající se porovnání gymnaziálního studia s hudebním zaměřením s konzervatořemi v České republice je již jen poslední zajímavostí týkající se hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy. V průběhu letošního roku, došlo k přetvoření hudebních tříd Gymnázia Jana Nerudy a Hudební školy hlavního města Prahy v novou instituci pod názvem Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy. I přes to, že Gymnázium a Hudební škola hlavního města Prahy bude i nadále raritou v Českém školství, není důvod se domnívat, že by došlo k jejímu zániku.
K financování kulturního sektoru v České republice
Krejča, Tomáš ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
Nové formy marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacích
Kučerová, Anna ; BĚLOR, Roman (vedoucí práce) ; ŠTILEC, Jiří (oponent)
Magisterská diplomová práce "Nové formy v marketingu a jejich uplatnění v kulturních organizacích" se zabývá nejmodernějšími trendy v marketingu zejména v oblastech elektronických médií, on-line marketingu, video marketingu, virálního marketingu, sociálních sítí a guerillových kampaní. Tyto formy marketingu jsou vsazeny do teoretického kontextu moderního marketingového přístupu, vyznačujícím se orientací na zákazníka, nutností dlouhodobě plánovat, využíváním všech nástrojů marketingového mixu, zaměřením se na budování značky a neustálým zpětným měřením efektivity. Zároveň je jako nezbytná součást jejich úspěšného používání označen tvůrčí a interaktivní přístup a rozvíjení dialogu se zákazníkem. Možnosti uplatnění těchto forem marketingu jsou demonstrovány na konkrétních případech z oblasti kulturních organizací formou případových studií.
Osobnost manažera v oblasti vážné hudby
Čabalová, Katarína ; RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo podrobně popsat osobnost hudebního manažera, sledovat jeho vývoj od dětství až po možnosti uplatnění, odlišit a zdůraznit jedinečné vlastnosti, jimiž musí disponovat, aby splnil alespoň základní předpoklady k tomu, aby se hudebním manažerem stal. Práce také upozorňuje na některé závažnější problémy, se kterými se česká kulturní scéna potýká, a které je nutné v budoucnu změnit. Práce byla sepsána na základě literatury o obecném managementu, o efektivitě řízení a druhá aplikační část čerpala především z literatury týkající se specializovaného kulturního a hudebního managementu a dalších publikací, zabývajících se problematikou kulturního manažerství. Určitou měrou jsou zde také zastoupeny subjektivní názory autorky z dosud nabyvších znalostí a zkušeností. Na základě informací uvedených v práci můžeme tvrdit, že z dlouhodobého hlediska je nutné přístup k hudebnímu manažerství radikálně změnit, zodpovědně přistupovat k jednotlivým fázím vývoje kvalitního hudebního manažera a vytvořit v Čechách velmi jednoznačně vymezený statut hudebnímu manažerství, které bude moci kvalitně spravovat české hudební národní dědictví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.